| 0 yorum ]

AIDS, AIDS'le mücadele, Kyoto Protokolü, Sıtma, sıtmayla mücadele, verem, veremle mücadele..

Almanya’da biraraya gelen zengin ülkeler topluluğu G-8 liderleri, Afrika’da sıtma, verem ve AIDS‘le mücadele için 60 milyar dolarlık yardım vaadinde bulundu. Almanya’da yapılan G-8 zirvesine katılan dünya liderleri, zirvenin son gününde dikkatlerini Afrika’ya yönlendirdi. Liderlerin geçmişte verdikleri yardım vaadlerini tutmaları için üzerlerindeki baskı artıyor.


G-8 ülkelerinin AIDS, sıtma ve veremle mücadele için 60 milyar dolarlık bir yardım paketi açıklamaları bekleniyor. Zirveye altı Afrika ülkesinin liderleri de katılıyor. Bu liderlerden biri de Nijerya Cumhurbaşkanı Umaru Yar’Adua.

Yar’Adua, liderlerin Gleneagles zirvesinde verdikleri yardım sözlerini gündeme getireceğini ve zirvenin Afrika için daha fazla ticaret payı üzerinde anlaşmayla sonuçlanmasını beklediğini söylüyor.

ABD Başkanı George Bush, geçen ay Afrika’ya AIDS’le mücadele için 30 milyar dolarlık katkıda bulunacaklarını söylemişti. Diplomatlar, bugün yapılacak 60 milyar dolarlık yardımın yarısının Bush’un sözünü ettiği miktar olduğuna dikkat çekiyor.

Bazı yardım kuruluşları ise, paranın bir kısmının zaten duyurulmuş olduğuna ve miktarın Birleşmiş Milletler hedeflerinin gerisinde kaldığından yakınıyor.

Yardım kuruluşları özellikle 2005 yılında Gleeneagles’ta yapılan zirvede verilen sözlerin tutulmadığını vurguluyor. Bu iddiayı kabul eden G-8 liderleri, taahhütlerini yerine getirmek için kararlı olduklarını söylüyor ve gelecek yıl Japonya’da yapılacak zirvede Afrika konusunu gündemin ilk sırasına alma vaadinde bulunuyor.

Dev adım
G-8 liderlerinin dünkü toplantılarında ana gündem maddesi olan iklim değişikliğiyle mücadelede ise yeni bir anlaşma üzerinde uzlaşılmış olması önemli bir adım olarak nitelendi. Almanya Başbakanı Angela Merkel, anlaşmayı “doğru yönde atılmış dev bir adım” diye tanımladı.

Angela Merkel, gaz salımlarının azaltılması amacıyla bağlayıcılığı bulunan hedefler konmasının gereği üzerinde, tüm ülkelerin uzlaştıklarını söyledi.

Alman lider, bu anlaşmanın Birleşmiş Milletler’in himayesinde uygulanacak olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi; bu yıl sonlarına doğru Bali’de yapılacak küresel ısınma konferansıyla başlayıp 2009 yılı sonunda tamamlanacağını belirtti.

Angela Merkel, bunun 2012 yılında süresi dolacak olan Kyoto Protokolü yerine bir anlaşmayı mümkün kıldığını vurguladı. Ancak nihai anlaşma metninde gaz salımlarının büyük ölçeklerde kesileceği yolunda zorunlu taahhütler olup olmayacağı net değil.

0 yorum

Yorum Gönder